Årsmöte i ENJ genomfört

Bengt Steinbach (till vänster) avtackar avgående ordförande Sten Nordström (till höger), på årsmötet 2026-05-16. Foto: Erik Lehto

Lördag den 16/5 genomfördes ENJ:s årsmöte i stationshuset i Kärrgruvan.
18 medlemmar deltog.

Ordförande Sten Nordström inledde mötet med minnesord över vår långvarige medlem Bernt ”Johan” Andersson som gått bort nyligen. Johan har varit en väldigt viktig bidragande kraft i ENJ med sitt stora tekniska kunnande, uppfinningsrikedom och goda humör. En tyst minut hölls till hans minne.

Vid årsmötet avgick Sten Nordström efter många år som ordförande. Sten har haft ett stort engagemang i föreningen ända sedan starten och har varit en väldigt starkt bidragande kraft inom alla delar i föreningen. Sten avtackades med blommor och andra gåvor och valdes också till hedersordförande.

Torbjörn Westöö valdes till ny ordförande efter förslag från valberedningen. Ny kassör blir Henning Bask. I övrigt skedde också en del andra förändringar i styrelsen och i föreningens befattningar.

/Erik Lehto

Vill du stödja ENJ:s verksamhet? Läs mer här

Konstituerande styrelsemöte 2026-05.16. Fr vänster: Ny ordförande Torbjörn Westöö, sekreterare Ola Åreby, ledamot Håkan Wennerström, ledamot /säkerhetschef Mikael Svane, ledamot/maskinchef Tommy Wallström, ledamot/trafikchef Robert Wikström. Foto: Erik Lehto
Stora delar av nya styrelsen utanför Kärrgruvans stationshus 2026-05-16. Foto: Harry Eriksson

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *